Friday 16 January 2009

Sakit Hati, Geram ...

Sakit hati, geram.... itulah ungkapan yang dapat aku nyatakan di pagi ini bermulanya waktu kerja. Sebaik sahaja aku memasuki pintu pejabat Accounts, tetiba dengar ucapan "Good morning. We all waiting for you.... (bla bla....)". Begitulah lebih kurang kedengaran suara Big Boss. Alamak terdetik kata hati kecilku.

Aku betul-betul sakit hati dan geram sebab Big Boss bertanya pasal 'Budget Material Cost' bagi model baru. Dia tanya mengapa aku masih lagi tidak memberi data tersebut kepada perempuan dot dot tu. Heeee... sakitnya hati aku. Padahal aku dah beri laporan kepada Department Head sebelum aku cuti lagi iaitu pada 8hb tempohari dan telah di'forward'kan (sorry sebab pinjam perkataan Inggeris) kepada perempuan dot dot dan Department Head Division.

Apa lagi aku terus aje hentam dan memberitahu perkara sebenar. "Oh...". Itu aje lah ucapan yang termampu dikatakan oleh perempuan dot dot bila membuka email yang aku nyatakan itu dan Department Head Division tertunduk kepala. Malu dan bengang lah tu. Entah apa aku tidak begitu tumpu sangat bila Big Boss membebel sedikit. Aku rasa pasti dia bebel kat perempuan dot dot lah tu. Aku terus blah dari ofis dan mula sms kat Yana iaitu bekas rakan kerja Accounts yang kini telah bekerja di tempat lain.

Heee.... sakitnya hati aku.... geram.... nak aje aku hempuk kepala perempuan dot dot ni dengan kerusi keras yang aku duduk ini. Dia langsung tidak rasa bersalah. Ermmm.... nasib baiklah hari ini hari Jumaat sebab esok tidak kerja. Cepatlah sikit kol 5.30 petang sebab aku nak balik dan dah malas nak tengok muka perempuan dot dot dan Big Boss ni.

No comments: