Thursday 22 January 2009

Limau Oh Limau




Mengapa ek tahun ni tak banyak dapat buah limau seperti tahun sebelumnya. Adakah kerana kegawatan ekonomi maka tiada supplier hendak memberi kami buah limau tersebut sempena Tahun Baru Cina yang akan menjelang beberapa hari lagi. Sebenarnya setiap tahun banyak juga lah aku mendapat buah limau cuma tahun ni je boleh dikira dengan 10 jari.

Tapi berita terbaru aku dengar ada gossip mengatakan ada seseorang yang berpengaruh sudah menghebohkan kepada buyer dan supplier yang kononnya sekarang pihak pengurusan baru tidak suka atau tidak boleh menerima buah limau yang kononnya ke arah rasuah. Betul ker? Erm... tak kan bila pekerja dapat merasa buah limau tu pun dianggap rasuah. Entahlah aku pun tak tahu.

Kalau dah macam tu aku beli sendiri je lah ye limau dan lepas tu makan sendiri. Aku tak boleh kongsi dengan orang lain macam dahulu nanti dikata memberi rasuah pula. Limau oh limau....

No comments: