Friday 1 January 2010

Tahun 2010

Apakah azam kita di tahun baru 2010? Aku pasti ramai yang akan menanamkan berbagai azam di tahun baru 2010. Tahniah kepada mereka yang selalu membuat azam tapi tidak melaksanakan. Kalau gagal laksanakan mungkin boleh diterima juga tetapi kalau sekadar cakap azam tahun baru tapi tidak usahakan maka lupakan sahaja. Itu sebab aku malas nak buat azam sebab sama sahaja. Hehe...

Aku berharap dengan munculnya 1 Januari 2010 bersamaan 15 Muharam 1431 yang jatuhnya pada hari Jumaat akan memberi sinaran dan kebahagiaan buat aku. Walaupun di tahun 2009 aku mendapat berita gembira tentang kenaikan pangkat, namun disebalik itu aku sedih kerana tercetus sedikit kontroversi. Tapi peduli apa aku.

Kini di tahun 2010 aku perlu berhati-hati dengan orang di sekeliling aku terutama di tempat kerja. Ini kerana bukan sahaja ada yang talam dua muka malah ada talam yang banyak muka. Ermm... macam mana tu. Hehe...

Aku dengar khabar di tempat kerja akan berlaku banyak perubahan terutama tentang staf yang ada. Apa yang aku pasti pada minggu depan ada staf baru memulakan kerja di Jabatan Accounts. Persoalannya apa yang akan terjadi dengan staf lama yang ada itu. Apakah ada di antara kami akan ditukarkan ke jabatan lain atau masih kekal di situ. Apa-apapun sikap aku yang terlalu ramah dengan staf baru perlu aku kurangkan kerana tidak mahu pisang berbuah dua kali. Alamak, ini macam azam tahun 2010 pula. Hehe...

Apa-apapun kepada semua rakan dan pembaca blog ini aku ingin mengucapkan terima kasih dan Selamat Tahun Baru 2010.

2 comments:

Unknown said...

ZM....apa azam awok.... awek dah ramai...tahun nie...koi suggest azam kawin la..ekekeke

hairie @ zm said...

ko kutuk aku ye apek. ko masih guna nombor hp lama. kata nak buat business... so business orang?