Tuesday 5 January 2010

Siapa Yang Kena....

Hari ini Managing Director (MD) membuat perjumpaan serta memberi sedikit taklimat kepada semua 'Senior Staff' sempena tahun baru 2010. Ada beberapa perkara yang disampaikan oleh MD termasuk rasa kekecewaan terhadap produk model E41 yang terpaksa membuat 'rework'. Oleh kerana kualiti yang agak teruk maka lebih kurang 8 orang Jepun akan datang berkhidmat untuk memulihkan keadaan. Aku hanya mampu tersenyum kerana persoalannya adakah 8 orang Jepun ini akan menjadi operator untuk memastikan kualiti terjamin. Pada pandangan aku semua ini kesilapan pihak pengurusan kerana mengambil operator kontrak yang tiada kualiti yang setiap hari ada sahaja yang keluar masuk. Selain daripada itu pihak pengurusan memberi saguhati untuk memastikan pengeluaran mencapai sasaran tetapi pada masa yang sama terleka tentang kualiti. Jadi sekarang siapa yang kena.

Hari ini juga satu kejutan berlaku di Jabatan Accounts kerana tanpa disangka ada seorang staf telah ditukarkan ke jabatan lain. Aku tidak tahu alasan sebenarnya kerana kalau lima orang yang aku tanya maka lima jawapan berlainan yang aku perolehi. Namun begitu di sebalik berita ini jabatan Accounts telah menerima kemasukan dua lagi staf baru. Ini membuatkan aku rasa semakin pelik dan tertanya-tanya apakah ada rombakan staf di jabatan Accounts. Apakah yang akan terjadi kepada staf lama yang lain memandangkan seorang telahpun ditukarkan pada hari ini. Apakah ada permainan politik di jabatan Accounts? Tunggu dan lihat siapa yang kena.

2 comments:

enalsaria said...

kat Accounts Dept bilangan staff melayu brp org?

hairie @ zm said...

sekarang 3 orang iaitu 2 senior staff / executive level dan seorang junior staff / clerical