Friday 8 January 2010

Tension....

Tension........ Itulah ungkapan yang dapat aku katakan hari ini. Semalam kena kerja lebih masa sebab 'Stock Report' ada masalah. Data Stock Report sentiasa sahaja berubah dari semasa ke semasa setiap kali mendapat maklumat terkini.

Giant mengamuk lagi. Mesyuarat diadakan untuk menyelesaikan masalah. Apa yang paling aku tension dan sakit hati ialah setiap kali stock yang mempunyai masalah pasti jabatan Accounts akan jadi sasaran kemarahan. MD terpaksa turun padang untuk melihat data-data dan laporan setiap jabatan. Akhirnya beberapa kesalahan laporan data dari jabatan Production dapat dikesan. Maka setiap kali masalah timbul pasti pihak pengurusan berangan buat sistem baru tetapi masalahnya kedekut mengeluarkan bajet. Habis tu macam mana...

Si Giant pula asyik hendak melatah bila keadaan ini timbul dan akan emel kepada Ketua Jabatan untuk tutup kilang. Kelakar betul aku tengok perangai si Giant ni sebab tidak serik kerana perbuatan beliau pernah di tegur oleh pihak HQ di Jepun. Sebenarnya Giant ni gila kuasa. Aku rasa sia-sia sahaja setiap hari membaca falsafah syarikat kalau si Giant sendiri tidak pernah mengamalkannya.

Aku berharap selepas bulan Mac ini nanti si Giant akan balik ke Jepun dan tidak perlu datang kembali ke Malaysia. Buat menyemak aje dan tidak perlu aku hendak tension.....

No comments: