Thursday 21 January 2010

Teruja Reunion ITM Pahang

Selepas sembahyang dan membaca surah Yassin aku menelefon Muslim kerana terdengar dan melihat "missed call" pada telefon bimbit. Topik utama yang kami berbual mengenai reunion ITM Pahang batch tahun 1985 yang akan diadakan pada 29hb Mei 2010.

Dari perbualan kami, rupanya Muslim dilantik sebagai wakil DSS batch Julai'85. Selain daripada itu perancangan AJK ialah untuk mengabadikan gambar dahulu dan sekarang bekas pelajar-pelajar ITM Pahang tahun 1985. Aku beritahu pada Muslim bahawa aku begitu teruja untuk menghadiri reunion tersebut tetapi aku menghadapi masalah pasal kerja. Aku bukanlah untuk mencari alasan tetapi memandangkan pada awal bulan dan hujung bulan aku memang terlalu sibuk. Alangkah seronok kalau mereka buat reunion tersebut seminggu sebelum ataupun selepas dari tarikh tersebut. Tapi siapalah aku untuk meminta mereka mengubah tarikh tersebut.

Muslim pada mulanya tidak begitu pasti menghadirinya tetapi bila aku beritahu aku teruja untuk menghadiri tetapi cuma masalah bebanan kerja, maka beliau rasa teruja untuk hadir dan menyuruh aku fikir dahulu dan beritahu beliau keputusan tersebut. Kami membuat perancangan untuk pergi bersama memandangkan rumah anak saudara aku dan rumah beliau bersebelahan taman atau landasan LRT. Apa yang pasti aku mungkin tidak bermalam di asrama UiTM Shah Alam sebagai tempat penginapan memandangkan aku harus bergegas pulang awal ke JB pada keesokkannya.

InsyaAllah aku akan cuba menyusun jadual kerja dan terpaksa berkorban sedikit masa dan tenaga untuk memastikan semua kerja ofis selesai agar dapat menghadiri reunion ITM Pahang batch tahun 1985 sempena ulangtahun penubuhan ITM Pahang ke 25.

No comments: