Thursday 5 November 2009

Giant Mengamuk

Setelah hampir 6 bulan kami di Accounts Department berkerja di dalam keadaan tenang tanpa jerit pekik dari Giant tetapi tetiba hari ini penyakit gila si Giant datang kembali. Ini semua gara-gara ada sedikit masalah tentang 'stock'.

Giant mengamuk dan tidak membenarkan aku balik jika gagal menyelesaikan masalah tersebut. Aku yang sudah menutup komputer bersedia untuk balik terpaksa membuka semula komputer apabila Giant mula mengarut meminta data itu ini. Aku yang memang malas hendak melayan orang gila ini menurut sahaja apa yang dipinta. Kadangkala aku sendiri tidak faham tentang apa sebenarnya data yang dikehendaki maka jadilah seperti ayam dan itik berkomunikasi.

Namun yang paling aku pelik setelah bertahun-tahun cara dilakukan mengenai "pending parts" tetiba hari ini Giant boleh persoalkan kenapa ada 'pending parts. Kenapa mesti ditolak nilai 'pending parts' dan berbagai-bagai lagi untuk menunjukkan kebodohan beliau. Giant semakin gila apabila menyuruh semak semula dan tanya jabatan yang terlibat. Apa yang aku nak semak mahupun pergi tanya orang-orang yang terlibat kalau masing-masing telah balik. Apa yang aku mampu sekadar pura-pura selak sana sini kertas sehingga 2 jam untuk 'claim' overtime. Hehe..

No comments: