Thursday 26 November 2009

AJK Annual Dinner 2009/10

Semalam AJK "Welfare and Receration Club' telah memanggil 8 orang pekerja yang telah dilantik sebagai AJK Annual Dinner 2009/10. Mereka telah diberi sedikit taklimat dan diberi pilihan untuk mengundurkan diri jika tidak sanggup memikul tanggungjawab ini memandangkan tugas ini adalah secara sukarela. Oleh kerana teruja dan mungkin juga rasa glamour tiada seorang pun yang menarik diri.

Mereka diminta melantik sesama mereka untuk jawatan Pengerusi, Setiausaha dan sebagainya. Sebelum bermulanya pemilihan itu ada seorang dua yang bertanya samada boleh atau tidak mereka untuk memilih Pengerusi selain daripada nama yang disenaraikan. Aku menyatakan tidak boleh tetapi ada diantara mereka mahukan aku menjadi Pengerusi kerana menurut mereka usia aku dan mereka lebih kurang sebaya sahaja. Fuuhh... nasib baik pihak pengurusan mahukan AJK baru, kalau tidak, pastilah aku akan dilantik oleh mereka sebulat suara.

Namun begitu aku tidak faham dengan mereka ini kerana terlalu teruja atau rasa glamour dengan pemilihan AJK Annual Dinner hingga terlupa bahawa kerja ini hanyalah secara sukarela. Apa yang membuat aku agak terkejut apabila ada diantara mereka cuba bertanya kepada aku secara peribadi tentang ganjaran sebagai AJK. Maaflah beb, aku bukan orang yang sering hendakkan ganjaran atau lebih tepat masuk duit poket. Tetapi kalau AJK lain ada buat seperti itu, aku tidak boleh komen apa-apa.

Apabila mereka ingin menambah 2 orang lagi AJK menjadikan 10 orang dengan alasan tidak cukup orang dan kononnya AJK perempuan hanya ada 4 orang sahaja, aku membantah. Hello beb, kalau nak tahu AJK lama cuma 7 orang sahaja dan semuanya lelaki. Selain itu kalau ramai AJK pun tidak bermanafaat kalau yang bertungkus lumus buat kerja hanya beberapa orang sahaja. Apa yang membuat aku tersenyum ada diantara mereka mahu buat kelainan dan kononnya hendak pastikan bahawa hadiah "lucky draw" kali ini lebih banyak. Hello cik kak, kalau setakat bajet pihak pengurusan cuma RM 5,000 berapa banyak lah hadiah untuk 'lucky draw" boleh dibeli. Janganlah hendak kembali macam dahulu sebelum aku dilantik sebagai AJK bahagian "lucky draw" yang membeli barang-barang plastik yang merepek.

No comments: