Tuesday 24 November 2009

Tergempar

Lebih kurang jam 2 petang AJK "Welfare and Receration Club" telah dipanggil untuk mesyuarat tergempar. Ermm... rupa-rupanya pihak pengurusan menyuruh kami berbincang mengenai Annual Dinner 2009/2010. Aik.... ini satu berita tergempar dan juga perkembangan yang amat menarik kerana tahun lepas Annual Dinner tidak boleh diadakan lagi kerana dianggap satu pembaziran walaupun AJK cuba membuat budget setakat lebih kurang 50K sahaja.

Aku kemudian dapat maklumat budget yang dikemukakan oleh pihak pengurusan lebih kurang 108K. Aku pada mulanya agak keliru bagaimana salah seorang AJK dari Jabatan Personnel mencatat data-data di "white board" berkaitan dengan budget Annual Dinner sedangkan perbincangan belum dimulakan. Tetiba AJK dari Jabatan General Affairs terus bangun hendak meninggalkan bilik mesyurat kerana bagi beliau tidak perlu dibincangkan lagi memandangkan budget telahpun dibuat oleh pihak pengurusan dan telah ditandatangani oleh Managing Director.

Kemudian Nobita bagi pihak pengurusan masuk ke bilik mesyuarat dan mahukan pemilihan AJK baru yang kononnya dipilih dibawah usia 30an yang akan mengendalikan Annual Dinner dan kami AJK lama sebagai penasihat. Ini satu lagi berita tergempar yang diterima. Pihak pengurusan memberi alasan supaya ada pelapis walaupun aku dapat mengagak perkara yang sebenarnya. Setelah Nobita keluar dari bilik mesyuarat, ada diantara AJK lama meninggalkan bilik mesyuarat kerana bagi beliau adalah tidak perlu berada untuk perbincangan seterusnya.

Aku tersenyum bila Pengerusi lama mencalunkan nama-nama AJK baru kerana mereka lebih kurang sebaya sahaja dengan aku. Selain daripada itu 6 orang daripada mereka adalah AJK Kesatuan, seorang bekas AJK kesatuan dan hanya seorang sahaja yang tiada kaitan dengan AJK kesatuan yang berusia 20an yang dicadangkan oleh aku. Inilah akibatnya kalau Pengerusi Annual dinner dan Ketua Kesatuan adalah orang yang sama. Jadi tidaklah rasa tergempar dengan pemilihan AJK Annual Dinner 2009/2010.

No comments: