Friday 17 December 2010

AJK Jamuan Tahunan

Pihak pengurusan tempat aku bekerja telah membuat bajet untuk mengadakan Jamuan Tahunan Syarikat bagi tahun 2011. Apa yang pasti ahli jawatankuasa (AJK) lama sekali lagi dipertanggungjawabkan untuk mengendalikannya cuma ada seorang AJK baru yang dilantik untuk menggantikan AJK lama yang bersara. Oleh itu macam biasa nama aku tersenarai.

Walaupun beberapa mesyuarat telah diadakan untuk menentukan tarikh, tempat, makanan dan beberapa perkara lagi namun masih ada sedikit cakap-cakap belakang ataupun suara sumbang yang kadangkala tidak faham apakah tujuan mereka. Pada hakikatnya suara-suara tersebut biasanya datang dari pihak atau puak yang sama.

Apa yang menghairankan telah bertahun-tahun AJK adalah orang yang sama tetapi kali ini ada juga yang kecoh kononnya hendak mengetahui siapa AJK yang terlibat. Garu kepala tak gatal aku hendak melayan kerenah mereka ini. Kenapa hendak memeningkan kepala untuk mengetahui siapa AJK kecuali kalau mereka memang berminat dan mengharapkan mereka dilantik menjadi AJK jamuan tersebut. Tetapi kenapa? Mungkin hendak 'glamour'? Haha...

Nasihat percuma aku lupakan sahaja kalau hendak publisiti murahan ataupun 'glamour'. Cukup sahaja apa yang pernah terjadi pada tahun 2009 apabila melantik AJK baru tetapi akhirnya jamuan tahunan dibatalkan kerana berlaku sedikit kekecohan. Biarlah kami AJK lama kendalikannya setelah 2 tahun tiada jamuan tahunan syarikat.

No comments: