Saturday 26 December 2009

Hanya Pandai Cakap

Aku dapat maklumat bahawa mesyuarat perumahan minggu lepas ramai yang tidak hadir. Walaupun aku tidak dapat hadir kerana telah merancang balik kampung, namun sekurang-kurangnya aku telah sms untuk memberitahu keadaan aku.

Apa yang membuat aku bengang semasa pemilihan AJK baru ada segelintir hanya pandai cakap sahaja itu ini. Ada yang mahukan AJK biasa lama disingkirkan dan beri kesempatan orang baru kendalikan. Tetapi apabila mereka dilantik langsung tidak berkerjasama, malah tidak pernah datang mesyuarat. Inilah masalahnya orang-orang kita hanya pandai cakap sahaja. Kalau bab hendak hentam AJK, serah sahaja kepada mereka. Apa sahaja yang dibuat oleh AJK tidak betul tetapi bila sudah dilantik jadi AJK kenapa larikan diri. Inilah penyakit orang-orang Melayu kalau sekadar hanya pandai cakap tetapi tidak pernah hendak laksanakan.

No comments: