Monday 30 August 2010

Facebook

Sejak beberapa hari yang lalu aku cuba membuat facebook selepas kerap ditanya oleh beberapa orang kenalanku. Akhirnya aku berjaya juga membuat facebook walaupun iannya tidaklah begitu menarik. Maklum sahaja orang baru di dalam dunia ini. Apakah kelebihan facebook ini? Aku berharap facebook ini dapat menghubungkan aku dan rakan-rakan sekolah. Namun di sebalik itu aku juga berharap agar tiada orang yang suka mengacau facebook aku sepertimana yang berlaku di dalam blog milik aku. Apa yang peliknya mamat ini sering menganggu aku walaupun suatu ketika dahulu aku telah memberinya amaran.

Hasil terbinanya facebook ini aku dapat menghubungi semula rakan sekolah dan sekelas semasa darjah lima di Sekolah Rendah Ismail (Satu), Muar iaitu Azlan Huzairi Mustafa'l Adnan. Apa yang pasti Azlan tidak mengingati langsung kerana hubungan kami terputus begitu lama. Namun begitu beliau memuji memori aku kerana masih mengingati sedikit biodata beliau dan kenangan semasa zaman persekolahan dahulu.

Aku berharap dengan wujudnya facebook ini dapat menghubungi semula rakan-rakan sekolah semasa di Sekolah Rendah Ismail (Satu) Muar (1972 - 1977), Sekolah Menengah Sri Muar (1978 - 1980) dan Sekolah Tinggi Muar (1981 - 1984).

No comments: