Monday 19 October 2009

Made In Sabah

Ini adalah pasangan kembar berasal dari Sabah. Gambar ini diambil di Hotel Seri Malaysia, Johor Bahru semasa pasangan kembar ini berkunjung ke Johor Bahru. Lelaki yang memakai t-shirt warna gelap atau hitam itu adalah abang bernama Shidi dan seorang lagi adik kembar iaitu Subri. Walaupun mereka ini kembar namun si adik iaitu Subri perangainya nakal sedikit dan suka loyar buruk. Ala... maklum sahaja remaja yang sedang meningkat usia. Hehe...

Aku sebenarnya hanya mengenali Subri kerana beliau pernah bekerja di tempat aku bekerja tetapi di Jabatan Store. Ada sesetengah pekerja memang tidak boleh menerima perangainya yang kadangkala mengeluarkan perkataan tidak bertapis. Tetapi berlainan aku yang menerima Subri ini seadanya. Walaupun Subri ini kadangkala agak nakal dan suka cakap merapu namun beliau amat menghormati aku. Aku suka mengusik Subri apabila beliau ingin menuntut pembayaran "Medical Fee" daripada aku. Apabila Subri menelefon untuk bertanya perkara ini aku akan berpesan "kalau dah tak de duit baru datang jumpa abang". Aku hanya mampu tersenyum apabila melihat gelagat beliau menunjukkan beg duit. Aku langsung tidak berniat untuk menghina beliau, tetapi tujuan aku sekadar untuk melatih beliau agar berjimat. Terima kasih Subri kerana sebagai seorang adik yang amat memahami niat murni abang.

Subri kini telah balik ke kampung halaman di Sabah. Aku bersyukur kerana kehidupan beliau sudah mula teratur kerana beliau telah berkhidmat dengan agensi kerajaan dan dapat berkumpul dengan keluarga terutama abang kembar beliau, Shidi. Namun begitu aku amat merindui perangai beliau yang nakal, suka loyar buruk dan sesekali menyakat aku. Aku hanya mampu berdoa dari jauh untuk kesejahteraan, kebahagiaan dan keselamatan pasangan kembar "Made In Sabah".

No comments: