Thursday 22 October 2009

Arwah Heidi - 16 Tahun

Hari ini genap 16 tahun anak saudaraku yang sulung Azur Heidi menyahut panggilan Illahi. Pemergian arwah Heidi kerana terlibat dalam kemalangan jalanraya dalam usia 18 tahun memberi kesan yang amat mendalam kepada kami sekeluarga.

Aku pada mulanya sukar untuk menerima hakikat ini kerana apa sahaja yang aku lakukan ataupun makan akan membuat aku terbayang pada arwah Heidi. Ini adalah kerana ada beberapa perkara yang kami mempunyai persamaan. Kami berkongsi tarikh kelahiran yang sama iaitu 23 hb tetapi cuma berbeza bulan iaitu arwah Heidi bulan Mac dan aku pula bulan April. Aku masih ingat semasa aku menyambut ulangtahun kelahiranku yang ke 10, arwah Heidi berusia sebulan.

Oleh kerana aku dan arwah Heidi sangat meminati kek krim membuat aku agak lama tidak menjamah makanan kegemaran aku ini. Ini adalah kerana setiap kali aku memakan kek tersebut pasti aku akan terbayang gelagat arwah Heidi yang suka menaburkan cip coklat di atas kek krim tersebut untuk dimakan. Selain daripada itu sate dan burger juga terpaksa aku lupakan kerana arwah Heidi pernah membuat kerja 'part time' membakar sate dan membuat burger. Setelah aku boleh menerima hakikat pemergian arwah Heidi barulah aku boleh menjamah makanan tersebut.

Arwah Heidi meninggal dunia pada malam Jumaat dan Allah telah kabulkan permintaan beliau agar dapat meninggal dunia pada malam Jumaat.

Al-Fatihah buat arwah anak saudaraku Azur Heidi bin Mahat semoga dicucuri rahmat.

No comments: