Sunday 18 July 2010

Majlis Perkahwinan Nor Aishah

Semalam aku telah menghadiri majlis perkahwinan bekas kerani jabatan Accounts tempat aku berkerja yang aku anggap seperti adik aku iaitu Nor Aishah. Walaupun ada seorang dua staf yang tidak suka atau sentiasa mencari kesalahan beliau, namun bagi aku Aishah adalah seorang gadis yang matang, tabah, senang berkomunikasi, menghormati orang lain, mudah menerima teguran dan mudah menerima pembelajaran. Sebenarnya staf yang sering mencari kesalahan Aishah memang sikap begitu kepada sesiapa sahaja staf baru kecuali staf itu pandai mengampu beliau.


Alhamdulillah, akhirnya dapat juga aku menghadiri majlis perkahwinan Aishah kerana sebelum beliau berhenti kerja aku telah mengetahui lebih awal tarikh majlis perkahwinan yang akan diadakan. Oleh kerana aku sering pulang ke kampung atau aktiviti lain, maka aku telah mengaturkan rancangan agar pada hari ini jadual aku kosong untuk menghadiri majlis perkahwinan beliau.

Walaupun hadiah yang aku berikan kepada Aishah tidaklah begitu mahal, namun aku berharap hadiah tersebut sesuai untuk beliau dan semoga Aishah akan sentiasa mengingati aku sebagai bekas ketua dan juga sebagai abang beliau. Aku amat menghormati beliau kerana banyak berkongsi rahsia hal peribadi kepada aku. Selain daripada itu aku amat terharu kerana Aishah banyak memberi aku semangat semasa aku kehilangan arwah kakakku dan juga apabila aku menerima berita yang kurang baik tentang kesihatan. Apapun yang pasti aku bangga kerana Aishah bukanlah salah seorang Melayu Mudah Lupa.


Aku tersenyum melihat majlis perkahwinan Aishah kerana aku tahu beliau begitu minat warna 'pink'. Walaupun baju sanding beliau bukan berwarna 'pink' namun baju pengapit pengantin dan bunga telur tetap 'pink colour'. Hehe...
Selamat Pengantin Baru kepada Nor Aishah Hamzah dan Kamarodzaman Md Esa, semoga diberkati Allah dan bahagia hingga akhir hayat.

No comments: