Saturday 10 July 2010

Kasut Buat Hal

Aku kebiasaan kalau keluar ke mana-mana memang sempoi dan selamba sahaja. Tiada maknanya untuk bergaya sakan cukup sekadar apa yang aku rasa selesa sahaja seperti selipar, jeans dan baju T. Tetapi kerana hari ini aku keluar makan tengahari dengan Aril maka aku tak boleh sesuka hati hendak pakai selipar sahaja sebab aku tidak mahu sesiapa rasa tak selesa termasuklah aku sendiri. Oleh itu aku memakai kasut, namun jeans dan baju T tetap pilihan hati.

Sebaik sahaja aku sampai di destinasi yang ditetapkan, tetiba perasaan aku merasakan sesuatu yang tidak kena sahaja. Aku merasakan langkah kaki aku macam tak selesa atau tidak betul sahaja. Sebaik sahaja aku melangkah anak tangga pintu utama tempat yang aku hendak berjumpa Aril tetiba aku melihat tapak kasut yang dipakai macam hendak tertanggal. Alamak... ini adalah kali kedua aku mengalami masalah yang sama. Sementara hendak mencari kasut yang sesuai tanpa aku sedari tapak kasut di sebelah kiri tertanggal. Aku sendiri tidak tahu di mana tapak kasut itu tertinggal dan hanya mampu senyum sendirian. Malunya...


Oleh kerana telah hampir jam 12.00 tengahari iaitu masa yang aku janji dengan Aril dan rasa tidak selesa dengan kasut itu maka aku tidak mempunyai masa untuk mencari kasut yang selesa dan sesuai. Apa sahaja di depan mata yang boleh dipakai terus sahaja aku beli. Hilang mood untuk bergaya. Huhu...

Sebenarnya kasut yang tertanggal tapak itu sudah lama aku beli tetapi tidak pernah memakainya. Jadi 'moral of the story' lain kalau sudah beli sesuatu hendaklah menggunakannya. Kalau biar tersimpan sahaja akhirnya langsung tidak dapat digunakannya. Siapa yang rugi? Huhu...

No comments: