Monday 14 September 2009

Gambar

Aku sering ditanya mengenai gambar. Entah mengapa aku sendiri tidak tahu amat sukar untuk mempamerkan gambar terbaru aku. Adakah kerana aku terlalu berahsia? Adakah kerana aku masih seperti dahulu suka 'low profile'? Adakah aku masih lagi bersikap pemalu seperti dahulu? Aku sendiri tidak pasti.

Aku tahu ada pembaca yang mengikuti blog aku ni pasti untuk melihat wajah aku yang sebenar. Manakala kawan-kawan sekolah atau ITM pasti juga ingin melihat wajah aku yang terbaru setelah lebih 20 tahun terpisah. Mungkin hanya beberapa orang sahaja yang telah melihat wajah aku setelah 20 tahun berpisah seperti kawan-kawan di ITM iaitu Muslim, Hussain, Apek, Kudin Mekanik, Amy Jarr dan Azmi serta Zul kawan semasa di sekolah menengah.

Apa pun yang cuba diperkatakan atau pertikaikan tentang wajah aku yang terkini semuanya tidak pernah aku fikirkan. Aku masih seperti dahulu seorang insan yang pemalu yang 'low profile' walaupun fizikal aku yang suatu ketika dahulu kurus melidi kini telah berisi banyak. Haha... Aku bukan tidak mahu bergambar tetapi sebenarnya aku tidak pandai bergaya untuk bergambar atau lebih tepat bukan fotogenik.

Namun begitu, aku tetap aku....

No comments: