Saturday 19 September 2009

Esok Hari Raya

Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja mengisytiharkan Hari Raya Aidilfitri jatuh pada hari Ahad, 20 September 2009. Ini bermakna esok hari raya.

Di hari yang mulia ini aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada pembaca blog aku ini terutama buat kawan-kawan dan pensyarah semasa belajar di Institut Teknologi MARA, kawan-kawan dan guru-guru di sekolah rendah dan menengah, kawan-kawan sekerja atau bekas kawan-kawan sekerja, adik-adik angkat Khairunnizat, Norizal dan Rohani di mana jua kamu berada dan khas buat keluarga aku yang tercinta.

Esok Hari Raya maka bermulalah bulan Syawal dan berakhirnya Ramadan 1430H. Apa yang pasti malam ini aku akan sibuk membantu kakak aku mengantung langsir dan menyalin kusyen yang memang menjadi tanggungjawab aku setiap tahun. Selain daripada itu tidak lupa untuk memasak ketupat.

Walaupun sudah 13 tahun aku hanya menyambut Hari Raya bersama adik beradik tanpa arwah emak dan abah di sisi, namun esok Hari Raya tetap disambut sebagai tanda kesyukuran dan kemenangan setelah sebulan berpuasa.

1 comment:

enalsaria said...

kau sebut nama Rizal je ya.... nama aku x sebut pun... kecik hati aku