Tuesday 9 March 2010

Umrah

Semalam kakak aku pergi mengerjakan umrah bersama abang, kakak ipar dan dua orang anak saudara melalui lapangan terbang KLIA. Syukur Alhamdulillah dan InsyaAllah hasrat kakak aku untuk menunaikan umrah dan menjejakkan kaki ke tanah suci Mekah akhirnya terlaksana juga walaupun beliau baru sahaja beberapa hari keluar dari hospital. Walaupun kesihatan kakak aku masih belum pulih sepenuhnya namun aku, adik-beradik dan saudara-mara memberi kekuatan dan semangat kepada beliau untuk meneruskan hasrat menunaikan umrah.

Aku hanya mampu mendoakan semoga kakak aku tidak menghadapi kesukaran atau kesulitan sepanjang perjalanan pergi dan pulang dari menunaikan ibadat umrah. Aku juga berdoa semoga kakak, abang, kakak ipar dan anak-anak saudara akan selamat dan dapat menyempurnakan ibadat umrah yang sempurna.

Walaupun aku begitu risau dengan kesihatan kakak aku, namun aku percaya Allah sentiasa mendengar doaku. Ya Allah, hanya kepadaMu tempat aku bermohon panjangkan usia kakak, abang dan anak-anak saudara semoga mereka kembali ke tanah air dengan keadaan sihat walafiat pada 21 Mac ini nanti. Amin.

No comments: