Thursday 28 October 2010

VSS

Hari ini merupakan hari terakhir bagi beberapa pekerja yang berjaya di dalam tawaran pemberhentian secara sukarela iaitu VSS. Ada dikalangan jabatan yang membuat jamuan untuk pekerja-pekerja mereka. Ada juga yang membuat jamuan sendiri dengan membelanja kawan-kawan.
Jadi hari ini ada staf yang mendapat VSS membawa pulut kuning. Ada dua orang operator yang telah berkhidmat begitu lama telah membelanja aku makan ayam KFC. Seorang daripada operator tersebut telah berkhidmat selama 22 tahun yang merupkan kawan baik dan sekampung dengan kakak iparku. Manakala seorang lagi operator telah berkhidmat selama 18 tahun dan pernah bersama-sama menaiki kenderaan ke tempat kerja yang disediakan oleh pihak syarikat sebelum aku membeli motor.

Kepada Haslina Iswani Ishak, terima kasih kerana membelanja pulut kuning dan apa yang pasti rendang ayam tersebut memang sedap hingga menjilat jari. Manakala kepada Azlina dan kakak Masriah terima kasih kerana membelanja ayam KFC. Aku berdoa semoga kamu semua dimurahkan rezeki dan berbahagia di samping keluarga masing-masing. Aku memohon maaf jika aku ada terkasar bahasa sepanjang kamu semua berurusan dengan aku untuk mengambil duit tuntutan ubat, kebajikan atau apa sahaja yang berkaitan dengannya.

No comments: